Compania chineză Sinohydro înregistrează întârzieri semnificative în execuția centurii de ocolire a municipiului Zalău, după cum indică rapoarte recente. Șantierul, care ar fi trebuit finalizat în aprilie 2023, se prelungește deja cu peste doi ani față de termenul inițial.
Contractul, semnat în iulie 2020, prevedea o perioadă de proiectare de șase luni și una de execuție de 24 de luni. Cu toate acestea, lucrările au avansat lent, iar stadiul actual al proiectului indică o finalizare doar parțială. Deși gradul de realizare fizică este estimat la aproximativ 90%, doar 60% din valoarea contractului a fost plătită până în prezent.
Printre elementele neterminate se numără giratoriul din capătul estic, stratul final de asfalt, rigolele și alte lucrări accesorii. De asemenea, se menționează că autoritatea rutieră nu a soluționat nici până acum problema stratului de uzură de pe poduri, aspect care a fost rezolvat fără dificultate pe autostrada A7 Ploiești–Focșani.
Specialiștii sugerează că, în ciuda stadiului avansat al lucrărilor, absența unei presiuni politice similare celei de pe autostrada A7 a condus la o lipsă de urgentă în finalizarea proiectului. Se estimează că, cu puțină voință, toate lucrările ar putea fi terminate într-o lună, dar există temeri că șantierul ar putea continua până în 2026.
Centura de ocolire a Zalăului are o lungime totală de 5,53 de kilometri, cu o bandă pe sens, și este considerată esențială pentru fluidizarea traficului în zona respectivă.